Pașii participării la un proiect Erasmus+

Această pagină este dedicată celor ce aplică și eventual sunt selectați ca și participanți într-un proiect Erasmus+ în care Asociația Tinerii 3D este coordontor sau partener.

Vă rugăm să citiți cu atenție toate informațiile prezentate mai jos pentru a avea o colaborare frumoasă pe tot parcursul procesului de a lua parte la un proiect.

to do list1. Lansarea “call-ului” pentru participare

Noi anunțăm prin intermediul canalelor de comunicare on-line (site, Facebook, email) noul proiect în care sunt specificate detalii generale despre proiect (nume, subiecte abordate, data si locul proiectului etc) cât și termenul limită până la care cei interesați pot trimite CV-ul și o scrisoare de intenție a participării.

email2. Primirea aplicațiilor

Din momentul lansării call-ului pentru participare la proiect și până la data limită de trimitere a aplicațiilor primim CV-urile si scrisorile de intenție a celor ce sunt interesați, astfel creând o bază de selecție.

De-a lungul aceastei perioade vă putem oferi mai multe informații legate de proiect și răspunde la orice întrebare sau nelămurire.

Cerința noastră este ca atunci când ești cu adevărat interesat de un anumit proiect să aplici astfel putând exista neînțelegeri pe parcursul selecției.

Cei ce se încadrează ca tineri cu oportunități reduse sunt rugați să specifice acest lucru în momentul aplicației pentru a le putea acorda întâietate în cadrul proiectelor ce îi au ca grup țintă.

Toate aplicațiile, întrebările și nelămuririle se trimit prin email la: contact@t3d.ro

documents3. Selecția participanților

După primirea aplicațiilor până în termenul limită stabilit alegem din baza de selecție pe cei ce noi îi considerăm cei mai potriviți și motivați în a lua parte la un anumit proiect.

Selecția o vom face în maxim o săptămână de la termenul limită de aplicare însă de regulă dupa 2-3 zile selecția este făcută. Cei ce sunt selectați vor primi email de confirmare; în unele cazuri și cei ce au aplicat și nu au fost acceptați vor primi email însă aceasta nu este o regulă în sine datorită faptului că uneori sunt multe aplicații și este greoaie și de durata procesarea lor.

Se poate întâmpla ca dintre cei selectați să fie persoane ce nu mai sunt interesate în a lua parte la proiect astfel că mai există o sanșă de a lua parte la proiect pentru cei ce nu au fost selectați din prima, aceștia fiind informați la scurt timp după ce avem confirmarea neparticipării a uneia sau mai multor persoane dintre cele selectate.

Atenție! Datorită faptului că primim destul de multe aplicații vor fi contactați doar cei ce sunt selectați pentru a participa la proiectul ce au aplicat. În cazul în care doriți să aflați mai multe informații după selecție ne puteți contacta via email.

confirmarea4. Confirmarea participării

Confirmarea se face de către fiecare participant în parte în maxim 48 ore de la momentul trimiterii de către noi a confirmării de selecție. În cazul în care nu avem confirmarea unui sau mai multor aplicanți locul lor o sa fie atribuit unei/unor altor persoane care la rândul său trebuie să confirme.

5. Contract și taxa de participare / dovada oportunități reduse

contract

După confirmare se va încheia un contract între noi ca asociație și participant. Acesta este garantul nostru că participantul este unul serios și va lua parte la activități și totodată garantul participantului că îi vor fi respectate toate drepturile ce îi revin în urma proiectului.

Contractul poate fi accesat și descărcat de aici: @t3d-Contract-participanti-proiecte-Tinerii-3D.pdf

Contractul trebuie trimis în original, în două exemplare împreună cu o copie a cărții de identitate (buletin) către Asociația Tinerii 3D la următoarea adresă: @t3d-Adresă-poștă-Tinerii-3D.pdf


tranzactieTaxa de participare trebuie depusă în contul asociației la maxim 48 ore de la data semnării contractului pentru ca acesta să devină valid.

Contul asociației este deschis la Banca Transilvania: @t3d-Cont-Banca-Trasilvania.pdf

Vă rugăm ca atunci când depuneți sau transferți banii să precizați localitatea proiectului și numele vostru. Exemplu: “taxă proiect Praga – Popescu Mihai”


Atenție! Tinerii cu oportunități reduse NU vor achita taxa de participare, insă vor fi nevoiți să facă dovada că aparțin unuia din grupurile defavorizate.

Membrii Asociației Tinerii 3D și voluntarii cu merite deosebite NU achită taxă de participare pentru activitățile în care asociația este coordonatoar sau partener.

Aplicanții pentru Serviciul European de Voluntariat (EVS) NU achită taxă de participare și de asemenea contractul este diferit de cel prezentat sus.


Taxa de participare sau dovada apartenenței la una din categoriile de grupuri de tineri defavorizați se face în maxim 5 zile de la momentul confirmării prezenței la proiect. În caz contrar se va proceda la selecția unui alt tânăr în cadrul proiectului.

Taxa de participare poate fi plătită chiar dacă contractul nu a ajuns la noi, el devenind valabil și înregistrat în ziua plății în contul asociației.

Confirmarea primirii contractului prin poștă și a taxei/dovezii apartenenței la un grup defavorizat se face de către noi prin intermediul unuia din canalele de comunicare (telefonic, prin email, Facebook, Skype etc).

În cazul în care există situații speciale termenul de trimitere a contractului și taxei/dovezii poate fi mai mic de 5 zile sau se poate prelungi în urma unui acord între participant și asociație.

6. Pregătește-te pentru proiect

Transportul

Transportul este responsabilitatea fiecărui participant; în majoritatea cazurilor participantul își cumpără biletele de tren/avion/autobuz însă există și cazuri în care organizația gazdă cumpără biltele tuturor sau unora dintre participanți (pentru aceste informații luați legătura cu organizația ce găzduiește proiectul);

Consultați site-ul Ministerului Afacerilor Externe al României: http://www.mae.ro/travel-conditions pentru a verifica dacă este necesar pașaport și/sau viză pentru a călătorii în țara de destinație (pentru țările din Uniunea Europeană + Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, Rep. Moldova, Islanda, Elveția, Luxemburg se poate călători doar cu buletinul însă vă rugăm să verificați înaintea fiecărei călătorii site-ul MAE)

Se poate călători din orice localitate a României. Călătoria poate fi individuală sau în grup, asta fiind decizia participanților (în cazul în care nu se precizează expres de către organizatori o altă situație);

Călătoria a avut întârziere sau a fost anulată? Aveţi probleme de mobilitate? Când călătoriţi cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul, beneficiaţi de anumite drepturi în UE. Pentru detalii accesați: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/index_ro.htm

Se pot sta maxim 2 zile înainte și/sau după proiect, pe costul propriu al participantului (biletele de călătorie sunt decontate numai dacă datele înscrise pe acestea sunt cu 2 zile înainte și/sau după proiect); vă rugăm ca în cazul în care doriți să călătoriți în alte date decât cele ale proiectului să precizați acest lucru organizației gazdă ei fiind cei în măsură să aprobe sau nu acest lucru.


De unde cumpăr biletele?

Poți călătorii cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul. Pentru distanțele lungi noi recomandăm avionul pentru că este mai rapid.

Biletele pot fi achiziționate de oriunde (cont propriu, agenție de turism, on-line etc). însă trebuie ținut cont ca acestea să conțină suma și traseul pentru a putea fi decontate ulterior.

Mai jos găsiți liste cu recomandările noastre de site-uri de unde puteți verifica și achiziționa bilete.

Bilete de avion:

Autobuze:
  • Autogări.ro (găsiți bilete pentru curse locale, cât și internaționale)
  • MementoBus (companie de autobuze ce are prețuri foarte bune pe rute interne și internaționale)
  • Atlassib
  • Eurolines
Trenuri: În cazul în care întâmpinați probleme legat de transport în Europa este bine să vă cunoașteți drepturile. Documentul cu toate informațiile îl găsiți aici: @t3d-Călătorind-prin-Europa.pdf

facturaDecontul transportului

Organizația gazdă este responsabilă de decontul transportului.

Decontul transportului se face după caz: ori pe durata proiectului (cu condiția ca toate biletele achiziționate să fie dus-întors) ori în perioada de după proiect; precizăm că decontul transportului este responsabiliatea organizației gazdă deci ei vă pot furniza din timp informațiile legate de acesta; în vederea obținerii decontului trebuie păstrate toate biletele în original, bordingpass-urile, chitanțele, facuturile și dovezile de plată și călătorie. Vă rugăm țineți cont că mulți dintre organizatori cer cât mai multe dovezi ale achiziționării tichetelor de călătorie asftel că recomandăm ca la achiziția oricărui bilet cereți și factură pentru că mai toate societățile vă pot da acest document.

Decontul poate fi făcut direct participanților pe parcursul proiectului sau după acesta or poate fi făcut către Asociația Tinerii 3D. În cazul în care este făcut către noi, ne obligăm să returnăm sumele aferente fiecărui participant în maxim 7 zile de la data la care am primit banii în cont și documentele justificative cu sumele ce revin fiecărui participant.

Decontul se face numai pentru biletele clasa a 2-a, economic class etc. Biletele de business class, clasa întăi la tren etc NU se decontează!

Pentru fiecare proiect există o limită de decont a transportului. Dacă de exemplu limita este de 180 euro asta înseamnă dacă vei avea bilete în valoare totală de 140 euro vei primi toți cei 140 euro înapoi. Dacă ai achiziționat de 240 euro vei primi ca decont doar 180, restul de 60 fiind contribuția ta.


Asigurare călătorie / sănătare

În cazul în care doriți asigurare de călătorie trebuie să știți că aceasta nu este acoperită de costurile proiectului ci din banii personali.

De reținut că toți cetățenii Uniunii Europene ce dețin Cardul European de Sănătate beneficiază de asistență medicală gratuită pe teritoriul tuturor statelor membre. Pentru mai multe informații accesați: http://www.cnas.ro/casmb/page/cardul-european.html

Dacă doriți să vă aveți asigurare de călătorie, medicală, împotriva furtului de bagaje sau a pierderii documentelor, bagajelor etc puteți să vă procurați de aici: Asigurări de călătorie, Asigurări medicale etc

Voluntarii Serviciului European de Voluntariat însă beneficiază de asigurare complexă pe toată durata stagiului din partea Comisiei Europene prin intermediul Cigna: https://www.cignahealthbenefits.com/en/plan-members


Bani de cheltuială

Multe persoane ne întreabă câți bani de cheltuială să își pregătească pentru perioada pe care o vor petrece în cadrul proiectului. Noi nu avem răspunsul la această întrebare însă mai jos găsești informații ce te pot ajuta să iei o decizie.

În primul rând trebuie să ți cont că mâncarea și cazarea sunt asigurate de către organizatori. De asemenea de ce mai multe ori pe parcursul proiectului există și coffee break-uri în cadrul căror sunt oferite cafele, ceaiuri, fructe, mici gustări (toate acestea depinde de organizatori și specificitatea culturii unde se desfășoară proiectul).

Gândește-te la proiect ca la o perioadă în care deși ai activități și înveți lucruri totuși există și timp liber în care poate dorești să te duci la un muzeu, la teatru, la o terasă sau poate într-un club. Locuri noi înseamnă și oportunități noi de a descoperi culturi diferite.

Recomandăm ca pe parcursul proiectului să aveți la voi și bani cash dar și un card de debit. Cardul se dovedește de cele mai multe ori foarte util pentru că în foarte multe locuri se poate plăti cu el. De reținut este că pentru orice plată NU există niciun comision bancar, însa dacă dorești să scoți bani de la bancomat există comision asftel că alege să plătești cu cardul atunci când este posibil.

Nu uita că în aeroporturi, gări și autogări de obicei casele de schimb valutar nu au cel mai bun curs. Este de preferat să te interestezi să unde poți schimba la un curs convenabil. În cazul în care ești nevoit să schimbi într-un loc cu un curs prost schimbă doar sume mici ce ai nevoie pe moment.

Voluntarii Serviciului European de Voluntariat primesc bani de buzunar (între 60 și 140 Euro pe lună în funcție de țara unde se desfășoară proiectul).

7. Derularea proiectului

Activități

Organizația gazdă este responsabilă de activități, acestea fiind prezentate participanților înainte sau pe parcursul proiectului.

Prezența la toate activitățile este obligatorie. Prin contract participantul se obligă în a lua parte la ele cu excepția în care intervin motive obiective ce împiedică participarea temporară la unele activități.

În cazul în care se absentează din motive neîntemeiate participantului i se poate imputa plata parțială sau integrală a transportului, cazării, mâncării și alor cheltuieli realizate cu acesta.

Țineți cont că un proiect înseamnă o perioadă de cunoaștere și învățare prin metode non-formale și NU o vacanță.


Seara interculturală

În mai toate proiectele există una sau mai multe seri culturale sau interculturale în cadrul cărora participanții își prezintă țările, localitățile de unde provin, cultura, mâncarea și băuturile, dansurile etc.

Prezența la acestea nu este obligatorie însă din experințele trăite de foștii participanți acestea sunt cele mai îndrăgite activități.

Pentru a veni în sprijinul participanților am creat o pagină dedicată României unde puteți găsi informații, poze, videoclipuri etc. De asemenea avem și o pagină dedicată orașului de unde Asociația Tinerii 3D a lua ființă: Craiova. Cele doua pagini pot fi accesate aici: România Craiova

Dacă aveți idei, poze, filmări noi sau ce nu se găsesc pe site și considerați că le-ar fi utile altor participanți români vă rugăm să ni le trimiteți la: contact@t3d.ro


Prezentarea Asociației Tinerii 3D

În cadrul unora dintre proiecte li se cere participanților să facă o mică prezentare a organizației ce i-a trimis.

Pentru a vă ușura munca și pentru a ne cunoaște mai bine pe noi și munca noastră poți accesa pagina “despre” din cadrul site-ului: http://t3d.ro/despre/

Lucrul cel mai des întrebat este “De ce 3D?”. Poate chiar și tu te-ai întrebat. Nu-i așa? 3D -ul vine de la cele 3 Dimensiuni pe care noi le promovăm: EducațieCultură și Sport

În scurt timp o să realizăm și urcăm pe site și materiale electronice pentru promovarea asociației.

8. După proiect

Sperăm că experiența ta în proiect a fost plăcută și utilă și că te-ai întors cu informații și prieteni noi.

Așteptăm poze și filmări cu experiența trăită de tine, recomandări și eventual o recenzie a ta pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/tinerii3d/reviews

Dacă dorești poți să ne spui povestea ta și ți-o punem pe site. Articolul poate fi scris de tine sau de către jurnalista noastră Daniela (o găsești la sectiunea Echipa și Membrii pe site).

Pentru decontul transportului te rugăm să iei legătura cu organizatorii proiectului. În cazul în care sunt probleme ne poți contacta și noi vom lua legătura cu partenerii.

Special Requests

Chiar ne-ar plăcea să ne lași o recenzie a ta pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/tinerii3d/reviews

Atunci când postezi ceva din timpul proiectului să folosești haștag-ul #tinerii3d atât pe Facebook: #tinerii3d, cât și pe Instagram: #tinerii3d . Noi îl folosim, voluntarii la fel, participanții la diferite schimburi și cursuri. Tu de ce nu l-ai folosi? 🙂

Credem că pe parcurul proiectului ai învățat o grămadă de lucruri. Ce spui ca multe din ele să le împărtășești cu prietenii și familia ta pentru a face lumea mai bună și mai tolerantă?

Nimic altceva. Îți mulțumim doar că ai făcut parte din experiența Tinerii 3D!